Szülőknek /

Az online játékokról

JÁTÉKOS TANULÁS - AZ INTERNET HASZNÁLATA

Kreatív és színes munkafüzet 4-8 éves gyerekek számára az internet használatáról.


LÁJKVADÁSZ társasjáték kicsiknek és nagyoknak

A „Lájkvadász” egy saját fejlesztésű (saferinternet) offline társasjáték, mely edukatív módon vezeti rá a játékosokat arra, hogy mit szabad tenni a világhálón, illetve hogyan lehet elkerülni az internet különböző veszélyeit. A játék során a gyerekeknek különböző feladatokat kell teljesíteniük, szituációs szerepjátékok vannak, melyekből nem csak tanulni tudnak játékostársaiktól, de olyan hasznos tanácsokat, információkat is megtudhatnak, amelyek segítségével tudatos felhasználókká válhatnak.

Forrás: https://www.saferinternet.hu/Fooldal/Hirek/Sikeres-a-Lajkvadasz-tarsasjatek


Kígyók és létrák társasjáték a biztonságos internetért (Microsoft)

2020 Biztonságos Internet Napra új offline társasjátékot mutatott be a Microsoft, amelynek segítségével kezelhetik a veszélyhelyzeteket. A Kígyók és Létrák társasjáték speciális kiadásában a tudáskártyákon a biztonságos internethasználattal kapcsolatos feladványokat kell megválaszolniuk a gyerekeknek, és így haladhatnak a társasjáték tábláján. A társasjáték bárki számára elérhető, a részei letölthetőek az alábbi linkekről:

Forrás: https://www.saferinternet.hu/jatekok/offline-letoltheto-jatekok/alsosoknak/alsosoknak
Forrás: https://www.saferinternet.hu/jatekok/offline-letoltheto-jatekok/felsosoknek/felsosoknek


Játékok, amelyek népszerűek, de károsak is lehetnek! Figyeljünk oda!

Ide kapcsolódó tájékoztatásunk a forrásként megjelölt anyagok alapján készült, illetve került összegyűjtésre.

FORTNITE

13 éves kortól (erőszakos tartalmak)

A játék tartalmaz erőszakos elemeket („rajzfilm-erőszak”) Túlhasználat, függőség kialakulása: a játék rendkívül izgalmas világa, a figyelem fenntartásának és irányításának professzionális módszerei, a szerencsejátékokból kölcsönzött jutalmazás-technikák rendkívül könnyen alakítanak ki játékzavart, vagy akár játékfüggőséget:

Forrás: https://digitalisgyermekvedelem.hu/storage/kozossegi%20media%20ajanlok/fortnite_dgys_tajekoztato.pdf

PUBG

13 éves kortól

Cyberbullying: a játékban elsősorban a gúnyolódás fordul elő, illetve a kiközösítés egy formájaként a csapattársak egyedül hagyhatják a játékost. Felkavaró elemek, erőszak a játékban. Oda nem illő képek használata profilképként; a platformon minden játékos profilja nyilvános. Személyes adatok (teljes név, iskola, lakcím, jelszavak) kiadása csetelés közben. Túlhasználat, függőség kialakulása: a játék rendkívül izgalmas világa, a figyelem fenntartásának és irányításának professzionális módszerei könnyen alakítanak ki játékzavart, vagy akár játékfüggőséget.
 
Forrás: https://digitalisgyermekvedelem.hu/storage/kozossegi%20media%20ajanlok/pubg_dgys_tajekoztato.pdf

ROBLOX

7 éves kortól

A játékosok valódi pénzért Robux-ot, a játékban elkölthető pénzt vásárolhatnak, amit az avatárjuk fejlesztésére költhetnek. Nem megfelelő viselkedés, online bántalmazás; az anonimitás mögé bújva kevésbé érezzük magunkat felelősnek tetteinkért. Kockázatot jelenthet az online ragadozók jelenléte, mivel a játékosok valós személyiségét nem ellenőrzik, bárki lehet az avatár mögött; mivel a felhasználók nagy része gyerek, ez kedvező terep számukra nem teljes mértékben moderált, előfordulhatnak nem gyerekbarát tartalmak.

Forrás: https://digitalisgyermekvedelem.hu/storage/kozossegi%20media%20ajanlok/roblox_dgys_tajekoztato.pdf

BRAWL STARS

Szolgáltatótól függően 7-9 éves kortól ajánlják, regisztrációs korhatár nincs.

Forrás: https://digitalisgyermekvedelem.hu/storage/kozossegi%20media%20ajanlok/brawlstars_dgys_tajekoztato.pdf
 
Túlhasználat, függőség kialakulása: noha a játékidő rövid, az egymásra épülő pályák, a tokenek gyűjtése, az újabb és újabb játékmódok megnyílásának ígérete arra készteti a játékosokat, hogy minél több időt töltsenek a felületen. Mikrotranzakciók, alkalmazáson belüli vásárlás: a játék ugyan ingyenesen is játszható, viszont a pénzért gyorsabban megszerezhető kiegészítőkkel a játékélmény fokozható. A legtöbbször ezek impulzusvásárlások, amikor a játék hevében megfontolatlanul sokszor költünk, meglepően sok pénzt. Loot box-ok: ebben a játékban az összegyűjtött kupákból és a csillagpontokból „vásárolhatunk” ajándékdobozokat a szezon végén, amelyeknek tartalma ismeretlen. A loot boxokat több ország fogyasztóvédelmi hatósága is vizsgálja, ezek ugyanis bizonyítottan a szerencsejátékok előszobái is lehetnek. Erőszakos tartalom: a játékban folyamatos az erőszak, hiszen a játékosok csatáznak egymással. Az erőszak megjelenítése stilizált, nem túlzóan durva, és a grafika vizuális világa is csökkenti ezt a hatást.

Ha bármi kérdése van, keressen minket

Írjon nekünk mediasmarthungary@mediasmarthungary.hu vagy Lépjen velünk kapcsolatba
Ez a webhely cookie-kat használ, hogy jobb böngészési élményt kínáljon a felhasználóknak. További információkat a Cookie tájékoztatóban olvashat.